Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 102 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv právní regulace reklamy na vybrané společnosti
Báborská, Veronika
Bakalářská práce se zaměřila na problematiku vlivu právní regulace reklamy a legislativy proti nekalé soutěži na konkrétní podnikatele. Teoretická část je zamě-řena na definování základních pojmů, které souvisejí s daným tématem. V analy-tické části je provedena analýza právních sankcí, které byly společnostem uloženy a následně se porovnávají s ekonomickou výkonností podniků vypočítanou z fi-nanční analýzy. Poté je uskutečněn výzkum pomocí kvalitativní výzkumné metody polostrukturovaných rozhovorů. Na základě zjištěných poznatků bylo sestaveno zhodnocení, zda legislativa proti nekalé soutěži a právní regulace reklamy je plat-ná a účinná.
Nekalé praktiky v multilevel marketingu
Tomková, Karolína
Tomková, K. Nekalé praktiky multilevel marketingu. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. Bakalářská práce se zabývá problematikou systému multilevel marketingu a podvody, ke kterým zde může docházet. Cílem této práce je na základě dílčích cílů formulovat doporučení, jak těmto nekalým praktikám při užití MLM systému předejít. Práce se skládá ze dvou částí, a to lite-rární rešerše a analytické části. Literární rešerše vysvětluje pojem multilevel marketing, jeho strukturu a firmy, které využívají MLM systém v České republice. Zároveň jsou zde zmíněny právní předpisy, jež MLM systém z právního hlediska ovlivňují. Analytická část se věnuje analýze zkušeností a případů názorových sku-pin za pomocí klasifikačních stromů. V diskusi jsou následně získaná data vyhod-nocena a navrhnuta doporučení, jak nekalým praktikám přecházet a jakým způ-sobem se s nimi vyrovnávat. Také jsou zde vyhodnoceny ekonomické důsledky při použití nekalých praktik v MLM systému.
Komparativní analýza české a francouzské úpravy nekalé soutěže a rozbor příslušné francouzské právní terminologie s glosářem
ROŽCOVÁ, Petra
Tématem této práce je nekalá soutěž v České republice a ve Francii a rozbor příslušné francouzské právní terminologie. Práce se skládá z deskriptivní, komparativní a jazykové části. Deskriptivní část obsahuje informace o právní úpravě nekalé soutěže v České republice a ve Francii. V komparativní části je následně provedeno srovnání české a francouzské právní úpravy nekalé soutěže. Jazyková část přináší analýzu příslušných právních termínů a jejich české ekvivalenty. V případě neexistence takového ekvivalentu je navržen možný překlad. Součástí jazykové části je také francouzsko-český glosář.
Vztah práv na označení a práva nekalé soutěže
Krása, Jakub ; Růžička, Michal (vedoucí práce) ; Dobřichovský, Tomáš (oponent)
Vztah práv na označení a práva nekalé soutěže Abstrakt Tato diplomová práce pojednává o vztahu práv na označení a práva nekalé soutěže. Hlavním cílem práce je seznámit čtenáře s problematikou obou systémů ochrany a zodpovědět na otázku, zda mezi nimi existuje nějaký vztah, popřípadě jak zjištěný vztah pojmenovat. Téma práce je zpracováno především z pohledu českého právního řádu, ve vhodných případech je však doplněno také o souvislosti se zahraniční úpravou vybraných evropských států. Tato práce je rozdělena do tří kapitol, které se dále dělí do podkapitol. V první kapitole se autor věnuje právům na označení. Nejprve je skupina práv na označení zařazena do systému práva duševního vlastnictví. Na základě popsaných charakteristických znaků následně dochází k vytvoření výčtu konkrétních práv, která se do této skupiny řadí. Autor však zároveň poukazuje na rozdílné názory právní teorie ohledně obsahu pojmu práv na označení, což vede k rozlišení práv na označení v užším a širším smyslu. Následující podkapitoly se zabývají problematikou ochranných známek, označení původu a zeměpisných označení, tedy práv, která podle autora představují práva na označení v užším smyslu. Tato práva jsou v úvodu příslušných podkapitol definována a též je pojednáno o jejich vzniku, vývoji a příznačných rysech. Právní úprava práv na...
Srovnávací reklama - vývoj úpravy v českém právním řádu
Soukupová, Radka ; Horáček, Vít (vedoucí práce) ; Patěk, Daniel (oponent)
Cílem mé diplomové práce je zejména analyzovat současnou právní úpravu srovnávací reklamy v České republice s ohledem na její úplnou úpravu v komunitárním právu a shrnout vývoj české právní úpravy nejen srovnávací reklamy, ale též nekalé soutěže, respektive nekalé reklamy obecně, neboť až do roku 2001 vlastní právní úprava srovnávací reklamy neexistovala, a tato byla obvykle kvalifikována jako nekalosoutěžní jednání. Práce je rozdělena do sedmi kapitol. První dvě kapitoly práce se ve stručnosti zabývají obecnou charakteristikou pojmů hospodářská soutěž a nekalá soutěž. Třetí kapitola se věnuje reklamě obecně. Čtvrtá a pátá kapitola tvoří jádro práce. Jsou věnovány srovnávací reklamě jako takové a její právní úpravě v České republice. Ve čtvrté kapitole jsou v podkapitole 4.1 rozebrány varianty postojů právních řádů ke srovnávací reklamě, v podkapitole 4.2 jsou shrnuty jednotlivé druhy srovnávací reklamy. Podkapitola 4.3 se věnuje vývoji právní úpravy nekalé soutěže, respektive nekalé reklamy. Byť do roku 2001 vlastní právní úprava srovnávací reklamy neexistovala, s pojmem srovnávací reklama v této době pracovala jak teorie tak zejména judikatura. Pátá kapitola se pak věnuje pozitivní úpravě srovnávací reklamy zejména v obchodním zákoníku a okrajově též v předpisech veřejnoprávních. Od přijetí tzv....
Srovnání české a německé právní úpravy nekalé soutěže s přihlédnutím k evropskému právu
Vacková, Linda ; Horáček, Vít (vedoucí práce) ; Patěk, Daniel (oponent)
Předmětem této diplomové práce je právaní úprava práva nekalé soutěže a to konkrétně srovnání právní úpravy české a německé s přihlédnutí k právu evropskému. Právo nekalé soutěže, jakožto jedna ze dvou větví práva soutěžního (práva hospodářské soutěže), je souborem právních norem zakazujících určitá jednání v hospodářské soutěži a stanovujících sankce za porušení těchto zákazů. Ústřední pojem celé práce nekalá soutěž zahrnuje ty případy, kdy někdo zneužívá a deformuje konkurenční prostředí nekalým způsobem. Lze ji definovat jako soutěž, kterou někdo kazí, v níž někdo něco zatemňuje anebo soutěž, v níž se někdo chová nepoctivě, nemravně, nečestně či nevyhovujícím způsobem. Tato diplomová práce se skládá ze čtyř kapitol. V první kapitole byl nastíněn účel a vůbec potřeba regulace soutěžního práva, stejně tak základní pojmy a definice. Byly definovány pojmy jako soutěž obecně, hospodářská soutěž, soutěžní právo a nekalá soutěž. V kapitole druhé bylo přistoupeno k rozebrání normativního základu práva nekalé soutěže, k pramenům práva. Bylo pojednáno o ústavněprávních základech, zákonné úpravě i evropském právu. Kapitola třetí je zaměřena na téma soutěžního vztahu jakožto vztahu horizontálního a vertikálního. Jsou zde podrobně vysvětleny pojmy subjektů, které vystupují v rámci těchto vztahů nebo na...
Španělské právo nekalé soutěže - srovnání s českou úpravou
Kartner, Martin ; Černá, Stanislava (vedoucí práce) ; Patěk, Daniel (oponent)
Tato rigorózní práce nesoucí název "Španělské právo nekalé soutěže - srovnání s českou úpravou" (dále pouze jen jako "Rigorózní práce") je věnována porovnání české a španělské právní úpravě proti nekalé soutěži. Tato Rigorózní práce se rovněž zabývá dopady práva Evropské unie na obě národní právní úpravy. První část této Rigorózní práce se primárně koncentruje na vývoj právo proti nekalé soutěži (a to jak na obecné úrovni, tak i na úrovni národních právních systémů) a dále pak popisuje vztahy mezi právem proti nekalé soutěži a dalšími souvisejícími právními oblastmi (jako jsou, právo na ochranu spotřebitele, právo na ochranu průmyslového vlastnictví a právo na ochranu hospodářské soutěže). Druhá část Rigorózní práce obsahuje detailní porovnání generálních klauzulí české a španělské právní úpravy proti nekalé soutěži. V této části Rigorózní práce lze nalézt výklad a porovnání klíčových pojmů užívaných oběma právními řády, jako jsou: soutěžitelé, klienti, spotřebitelé, podnikatelé, jednání v hospodářské soutěži, jednání v hospodářském styku, dobré mravy, dobrá víra, apod. Třetí část této Rigorózní práce je zaměřena zejména na výklad a porovnání jednotlivých skutkových podstat nekalé soutěže, tak jak jsou uvedeny v zákonech obsahující úpravu proti nekalé soutěži. Jednotlivé skutkové podstaty jsou pro...
Nedovolená srovnávací reklama
Křenková, Michaela ; Patěk, Daniel (vedoucí práce) ; Eichlerová, Kateřina (oponent)
Nedovolená srovnávací reklama Diplomová práce, Nedovolená srovnávací reklama, se zabývá nedovolenou srovnávací reklamou podle české právního řádu a právního řádu Evropské unie. Cílem této práce je především pojednat o tom, co činí srovnávací reklamu nedovolenou. Diplomová práce je rozdělena do čtyř kapitol pojednávajících o základních pojmech, o vývoji právní úpravy na území České republiky, o právní úpravě srovnávací reklamy v českém a unijním právu a o samoregulaci reklamy. Stejně jako se vyvíjel přístup společnosti k reklamě jako takové, tak se také vyvíjel postoj společnosti ke srovnávací reklamě. Právní úprava nekalé soutěže v České republice má svůj původ už v rakousko-uherské monarchii. Po první světové válce se Československá republika jako nově vytvořený stát stala členským státem Pařížské úmluvy na ochranu průmyslového vlastnictví, čímž se mimo jiné zavázala zajistit příslušníkům ostatních zemí unie vhodné zákonné prostředky k potlačení nekalé soutěže. Na základě tohoto závazku byl přijat zákon o ochraně proti nekalé soutěži, který je inspirací pro aktuálně platné právní předpisy týkající se nekalé soutěže. Právní úprava srovnávací reklamy spadá do práva nekalé soutěže. Právo nekalé soutěže pak patří k širšímu právnímu odvětví soutěžního práva. Právní úprava nekalé soutěže a v jejím rámci...
Regulace reklamy ve farmaceutickém průmyslu
Metelka, Jan ; Patěk, Daniel (vedoucí práce) ; Rozehnal, Aleš (oponent)
- Jan Metelka Hlavním cílem této diplomové práce bylo nastínit právní regulaci reklamy na humánní léčivé přípravky. K tomu bylo nutné nejprve v úvodu definovat reklamu a léčiva, neboť právě tato dvojice tvoří jádro celé diplomové práce. Definice byla možná nad úrovní podrobnosti práce, ale přesto hrála významnou roli v dalším pochopení problematiky. Specifika reklamy ve farmaceutickém průmyslu rozebírá následující kapitola, tedy řeší primárně dělení na reklamy zaměřené na odborníky, tedy lékaře a lékárníky a reklamy zaměřené na veřejnost, tedy zejména pacienty. Každý typ je speciální a je zákonným a podzákonným způsobem limitován jinak. Dále je popsán postup ve správním řízení dle Zákona o regulaci reklamy, tedy veřejnoprávní větev ochrany nekalé soutěže. Přichází s tabulkovým rozdělením jednotlivých prohřešků, statisticky popisuje, ke kterým dochází nejčastěji a do hloubky rozebírá možná porušení Zákona o regulaci reklamy, katalog sankcí a postup posuzování, zda jednání bylo v souladu se Zákonem o regulaci reklamy či nebylo. Hlavní částí této diplomové práce je pak rozbor úpravy nekalé soutěže v soukromém právu ve vztahu k humánním léčivým přípravkům, je zde konkrétně popsáno, jakým postupem se aplikuje generální klauzule a podrobněji jsou ilustrovány skutkové podstaty klamavé reklamy, srovnávací...
Nekalá reklama
Foltínová, Ľubica ; Černá, Stanislava (vedoucí práce) ; Zahradníčková, Marie (oponent)
V rigorózní práci předkládám systematickou analýzu problematiky nekalé reklamy. Cílem mé práce je poskytnout ucelený pohled na právní úpravu uvedené problematiky z hlediska soukromého a veřejného práva s důrazem na prolínání těchto norem. Vymezit pojem nekalá reklama může být problematické, protože vymezení samotného pojmu reklama je náročné. Legální definice reklamy se nachází v zákoně o regulaci reklamy, který lze považovat za základní pramen regulace reklamy veřejným právem. Další legální definici reklamy lze najít v zákoně o provozování rozhlasového a televizního vysílání, který reguluje reklamu v televizním a rozhlasovém vysílání a reklamu vysílanou prostřednictvím zvláštních přenosových systémů, např. internetu. Vymezení nekalosti (a tím nepřímo i nekalosti reklamy) se nachází v obchodním zákoníku. Nekalost je vyjádřena pomocí generální klauzule. Nekalou reklamu tak lze charakterizovat jako aktivitu, která naplňuje legální definici reklamy a zároveň naplňuje generální klauzuli proti nekalé soutěži. Má práce se věnuje těmto aktivitám a boji proti nim. Rigorózní práce je rozdělena do tří rozsáhlých kapitol. První kapitola se zabývá historickým vývojem nekalé reklamy a stávající právní úpravou tohoto fenoménu z mezinárodního, evropského a zejména z lokálního hlediska. V této kapitole jsou...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 102 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.